2/3.06.2015r.-Cała Polska Czyta Dzieciom



Jeśli cała Polska czyta dzieciom, to i w naszej szkole czytania zabraknąć nie mogło. Tym razem akcja poświęcona była historii czytania, a więc pisma i książki.
Przedsięwzięcie otwarła dekoracja - kilka sentencji poświęconych książkom, pegaz, przykłady pisma - od obrazkowego, węzełkowego, przez hieroglify, pismo klinowe, arabskie, po współczesne.
Uczniowie spotkali się z organizatorami dwukrotnie. Dnia 02 czerwca 2015r. pani Aldona Kowal-Czyż wstępnie omówiła przykłady pisma, pani Dorota Kowalczyk wyjaśniła symbolikę tajemniczego konia ze skrzydłami oraz sowy, natomiast pani Agnieszka Warzecha-Szymczyk sprawdziła znajomość muzyki z ekranizacji znanych dzieciom bajek. Klasy 1-3 nie miały problemów z jej rozpoznaniem.
Największe zainteresowanie wzbudziła prezentacja multimedialna omówiona kolejnego dnia przez panią Joannę Nowosińską, z której uczniowie mogli dowiedzieć się o historii pisma, druku, papieru i jego przodkach.
Intrygujący rekwizyt - mały baldachim papirusa pozwolił każdemu dotknąć roślinę, która, po odpowiedniej obróbce, zastąpiła gliniane tabliczki i stała się cywilizacyjnym krokiem ku papierowi i dzisiejszym czytnikom ebooków. Nie mogło zabraknąć przykładu współczesnej - mówionej książki, czyli audiobooka.
Każda klasa miała możliwość obejrzeć promowany w ramach akcji "Noc bibliotek" film animowany pt. "Sekret Eleonory".
Przez 2 tygodnie uczniowie gromadzili książki, które następnie zostały przekazane jako ich dar serca dla chorych dzieci z olkuskiego szpitala. To niewątpliwie wielkie wsparcie dla pacjentów, ich rodziców oraz personelu.
Zamknięciem akcji "Cała Polska czyta dzieciom" było rozstrzygnięcie konkursu plastycznego na własny projekt okładki ulubionej książki.
Wśród laureatów znaleźli się:
I miejsce - Zofia Barczyk z kl. 1d
II miejsce - Maciej Lisowski z kl. 1c
III miejsce - Kamil Kulka z kl. 3b
wyróżnienie: Wiktoria Szyka z kl. 2b i Maciej Gawęda z kl. 1d

tekst:p.Aldona Kowal

zdjęcia:p.Grażyna Matyjasik

"Spotkanie"


Od początku

Powrót do galerii.